Antroposofische boekencollectie

Sinds oktober 2022 is antroposofische collectie van de openbare bibliotheek in Zeist  overgedragen aan de Vrije Hogeschool.

De collectie omvat ongeveer 1100 met name Nederlandstalige boeken van Rudolf Steiner en boeken van voornamelijk antroposofische schrijvers over verschillende thema’s. Ook is bijna de volledige Gesamtausgabe (GA) van Steiner in het Duits aanwezig.

De collectie antroposofische boeken is in de jaren zestig ontstaan in het huis van de familie van Houten op de Socrateslaan, daarna verhuisd naar een atelier op de Tesselschadelaan om vervolgens in 1983 te verhuizen naar de van Tetslaan waarna de collectie onderdak vond bij De Nieuwe Boekerij op de Steynlaan. Vandaar verhuisde de collectie naar de openbare bibliotheek Zeist. De bibliotheek is gevestigd in de Vrije Hogeschool, 2e Dorpsstraat 56 in Zeist. Ze is voor iedereen vrij toegankelijk.

Openingstijden: woensdagochtend van 10-12 uur.
Informatie:
bibliotheek@vrijehogeschool.nl