Mijn naam is Angela Weerden en ik woon in Emmeloord, in de Noordoostpolder. Ik ben getrouwd en heb 3 volwassen kinderen en 1 kleinkind.

Het werkveld waar ik de meeste tijd heb doorgebracht is dat van welzijn. Begonnen bij de aansturing van het jongerenwerk en geëindigd als manager van een middelgrote welzijnsorganisatie. Het ontwikkelen van de inhoud van het welzijnswerk, mooie projecten bedenken voor en met inwoners, daar financiering voor zoeken om tenslotte in de uitvoering te zien wat het bijdraagt aan de kwaliteit van leven van mensen. Dát is mijn grootste drive voor dit werk geweest.

Daarnaast heb ik erg genoten van het samen bouwen aan een team van betrokken buurtopbouwwerkers. Mijn expertise is dus voornamelijk het uitdenken en opzetten van nieuwe dingen, passend bij de ontwikkelingen in het sociale werkveld en het aansturen van een team. Al werk ik niet meer, mijn netwerk in de Noordoostpolder is groot. Daar kan ik zeker een gesprek met iemand in het sociale domein regelen of een korte stage. Van een welzijnsorganisatie tot de gemeente (als grote opdrachtgever van zorg- en welzijnstaken), tot een (grote) zorgorganisatie en een woningbouwvereniging. En via via waarschijnlijk ook wel bij andere organisaties mocht je interesse naar een heel ander werkveld uitgaan.

Vorig jaar heb ik bij de Vrije Hogeschool de masterclass levenskunst gevolgd en ik vond  het heerlijk! De grootste ontdekking die ik heb gedaan is ‘het niet weten’. Leren om het leven op mij af te laten komen, om keuzes te maken vanuit mijn hart en niet zoveel vanuit mijn hoofd.  Bij mijn eindpresentatie schreef ik:

Vrij zijn onbegrensd vrij zijn

Niet vrij van dingen doen, van houden van mensen om mij heen

Maar gewoon het leven op me af laten komen

Niet plannen, niet steeds willen weten, gewoon ‘zijn’

De moed vatten om gewoon in deze wereld te zijn

Vrij zijn, onbegrensd vrij zijn.

Dat is oefenen voor mij, niet iets wat ik zomaar kan na een heel leven mijn hoofd voorrang te hebben gegeven en te hebben doorgezet, ook al deed ik iets wat ik eigenlijk niet graag wilde.

En dit is ook een van de redenen waarom ik graag mee wil doen met het talentprogramma. Niet alleen doorgeven wat het werk mij geleerd heeft en een gesprek of een stage voor jou kunnen regelen. Maar om jou de ruimte te laten voelen om er gewoon te ‘zijn’, om de keuzes te maken van je hart. Wat mooi om daar samen naar op zoek te kunnen gaan! Tegelijkertijd geeft het optrekken met jou mij de mogelijkheid om dit ook zelf te blijven oefenen. Samen op pad gaan, leren van elkaar. Ik zie het talentprogramma echt als tweerichtingsverkeer.

Een andere reden is, de wens van de Vrije Hogeschool om tot een gemeenschap te komen waar je elkaar blijft ontmoeten, blijft inspireren en blijft leren van elkaar. Dat vind ik een mooie gedachte en daar wil ik graag onderdeel van uit maken.

Misschien tot ziens op een van de dagen van de ‘Ted Talks’ of op een ander moment in het nieuwe jaar.

Ik ondersteun mensen bij vragen in het dagelijks leven, op het gebied van:

• Jongerenwerk, opvoeding en mantelzorg

• Management & leidinggeven

• projectontwikkeling

• sociaal domein / gemeenten de holistische visie en zie het lichaam en de geest als één geheel.

Angela Weerden vrije hogeschool

angela weerden

De moed vatten om vrij te zijn,
onbegrensd vrij.