LIBERAL ARTS TUSSENJAAR AGENDA

MEELOOPDAG
30

MEELOOPDAG

Wat te doen in mijn Tussenjaar? Hoe kom ik er achter wat bij mij past.

Meld je aan en ontdek het tijdens de meeloopdag van het Liberal Arts Tussenjaar donderdag 7 december.

Dwarslopersfestival       De Vrije Mens
apr.
13

Dwarslopersfestival De Vrije Mens

Wat betekent ‘de vrije mens’ anno 2024?

Wat betekenen deze ontwikkelingen op het gebied van technologie en klimaat voor de menselijke vrijheid? In het Dwarslopers Festival De Vrije Mens gaan wetenschappers, kunstenaars en (sociaal) ondernemers in op deze thematiek. De nadruk ligt dus op De Vrije Mens in relatie tot ontwikkelingen op het gebied van technologie en klimaatproblematiek.

apr.
13

Meeloopdag

Beleef de Vrije Hogeschool op deze bijzondere meeloopdag op het Dwarslopersfestival.

Meld je aan en kom kijken naar de kunstproductie van het Liberal Arts Tussenjaar en ga in gesprek met de tussenjaar studenten.

Evenement bekijken →
Dwarslopers Dialoog 7 | Miriam Rasch: Hoe autonoom zijn we, wanneer we een deel van ons leven aan technologie ‘uitbesteden’?
mrt.
14

Samen met The Optimist en Cultuur- en Congrescentrum Antropia organiseren wij komend seizoen zeven Dwarslopers Dialogen. Dit jaar is het thema van de Dwarslopers Dialogen ‘De Vrije Mens’. Donderdag 14 maart 2024 is dat Miriam Rasch. We bespreken: Hoe autonoom zijn we, wanneer we een deel van ons leven aan technologie ‘uitbesteden’? De betekenis van ‘autonomie’ verschuift langzamerhand van een bij uitstek menselijk vermogen naar een kenmerk van de nieuwste technologie. Dat is fascinerend en ook wel wat beangstigend.

Ben je erbij? We zien je graag dan!

Open dag
mrt.
2

Open dag

Je vraagt je af, wat ga ik doen na mijn eindexamens?
Welke studie kies ik, wat wil ik eigenlijk?
Meld je aan en kom er achter op de Liberal Arts Tussenjaar Open Dag op zaterdag 2 maart!

Dwarslopers Dialoog 6 |   AI KUNSTMATIGE INTELLIGENTIE gedemystificeerd
feb.
15

Dwarslopers Dialoog 6 | AI KUNSTMATIGE INTELLIGENTIE gedemystificeerd

Samen met The Optimist en Cultuur- en Congrescentrum Antropia organiseren wij komend seizoen zeven Dwarslopers Dialogen. Dit jaar is het thema van de Dwarslopers Dialogen ‘De Vrije Mens’. Donderdag 15 februari 2024 is dat Oumaima Hajri. We gaan het hebben over AI (Kunstmatige intelligentie) Oumaima Hajri is onderzoeker en docent aan de Hogeschool Rotterdam, waar ze voor het project Designing Responsible AI Media Applications in samenwerking met mediaorganisaties onderzoekt hoe AI op een verantwoorde manier kan worden toegepast.

Ben je erbij? We zien je graag dan!

Dwarslopers Dialoog 4
dec.
14

Dwarslopers Dialoog 4

Donderdag 14 december gaan we in gesprek met Gert-Jan Mellink van Extinction Rebellion over Klimaatactivisme.
Moderator is Merel Deelder, journalist en docent aardsysteem studies aan de Vrije Hogeschool. De Dwarslopersdialogen zijn een samenwerking van Antropia, The Optimist en De Vrije Hogeschool.

dec.
7

Meeloopdag

Wat te doen in mijn Tussenjaar? Hoe kom ik er achter wat bij mij past.