Leven is voor mij een altijd boeiende en soms ook lastige zoektocht naar zin en betekenis. Mijn passie ‘natuur en buiten’ is een richtingwijzer. Wat zich in de samenleving afspeelt interesseert me. Ik ben er onderdeel van en mede schepper. Ik wil geïnspireerd leven en onderneem activiteiten die de wereld een stukje beter en groener maken. In mijn leven zoek ik een balans tussen Doen en Zijn. Leven is voor mij zowel een kunst als een kunde.

Van mijn passie heb ik mijn werk kunnen maken. Als vernieuwer, praktijkonderzoeker, adviseur en (student) begeleider in de natuur- en milieueducatie, het duurzaam toerisme, de reisjournalistiek en later ook in het sociaal domein. Mijn inhoudelijke expertise combineer ik met begeleidings-vaardigheden. Ik breng mensen en organisaties bij elkaar om te werken aan meer groen en meer kwaliteit van samen leven. Zo kunnen uit gedeelde belangen en wensen mooie nieuwe initiatieven en perspectieven ontstaan met een meerwaarde voor planeet en samenleving.

Meerdere vakgebieden en uiteenlopende expertises:

• Sociaal wetenschapper met ervaring in het sociale domein:

• jeugdzorg gemeenten en instellingen; zorg binnen het onderwijs; adviseur bij JSO Den Haag: veranderaars met een sociaal en ondernemend hart)

• Pedagoog binnen het brede terrein van de natuur-, milieu- en duurzaamheidseducatie:

• beleidsmedewerker, projectleider en adviseur; beroepskracht bij IVN, Instituut voor natuureducatie; Adviseur bij SME Milieuadviseurs

• Adviseur/projectleider  t.a.v. het verduurzamen van (uitgaand) toerisme:

• breed inzetbare projectleider bij de ANWB afdeling belangenbehartiging)

Marnix Vietor Vrije Hogeschool

Marnix Viëtor