Sinds 1990 ben ik als hoofddocent verbonden aan Saxion Hogescholen (Deventer, Enschede, Apeldoorn). Tijdens mijn loopbaan bij de hogeschool heb ik een leerzame reis langs enkele academies gemaakt (Chemie en Milieukunde, Technische Bedrijfskunde, Informatiedienstverlening en Commerciële Economie) waar ik veel les heb gegeven in Communicatieve vaardigheden en Duurzaam ondernemen. In deze jaren heb ik met veel plezier veel studenten in hun loopbaan begeleid.

Trots ben ik op de enige echte Hbo-opleiding Archeologie die ik opgezet heb en een Engelstalig Honoursprogramme waarin ik veel heb gedaan aan talentontwikkeling van internationale studenten. Ik wil dit ook bij de Vrije Hogeschool doen.

Naast mijn werk besteed ik veel aandacht aan literatuur en muziek (altsaxofoon) en ben ik lid van Lionsclub Deventer IJsselvallei die jaarlijks geld genereert om maatschappelijke doelen in stad en ommelanden te steunen.

• Hogeschoolhoofddocent (Hogeschool Saxion)

• Vakgebied communicatie/communicatieve vaardigheden,

• Vakken die ik doceer: schriftelijke en mondelinge communicatie, onderhandelen, debatteren.

• Colleges die ik geef: Duurzaam ondernemen; geschiedenis van Nederland, Noord- en Zuid-Amerika, Oceanie en Afrika.

• Verbonden aan de Minor Algemene Ontwikkeling

Rene van den Driesche Vrije Hogeschool

rene van den driesche

Mijn leven is: respect voor het leven.
— naar Albert Schweitzer

Jan Oostdam