‘Waar je ook geboren of opgegroeid bent, ieder mens moet de mogelijkheden krijgen zich te ontwikkelen.’  Dat is voor mij het vertrekpunt van mijn werk met Women on Wings (vrouwen en werk op het Indiase platteland) en voor HiiL (user friendly justice) geweest.

Ellen Tacoma heeft jarenlange ervaring zowel als sociaal ondernemer als in de corporate sector (Ericsson, Telfort en diverse communicatie bureaus).

Zij is Co-founder en nu boardmember van Women on Wings, dat als doel heeft 1 miljoen banen te creëren voor vrouwen op het Indiase platteland. Impact: er zijn inmiddels 284.000 banen gerealiseerd, samen met Indiase sociale ondernemers. Bij HiiL heeft ze met tientallen sociale ondernemers gewerkt in Uganda, Kenya, Nigeria en Zuid-Afrika, die recht toegankelijk en begrijpelijk maken voor iedere burger.

Met The Impact Gardener adviseert en begeleidt ze nu sociale ondernemers die duurzaam willen groeien en maatschappelijke impact willen realiseren.

Vanuit haar nieuwsgierigheid naar snelgroeiende economieën en de diverse investeringsmechanismes in bedrijven heeft ze aan Harvard Business School  een aantal programma’s gevolgd ‘Building Businesses in Emerging Markets en Foundation for Private Equity and Venture Capital.

Haar vrije tijd besteedt ze onder andere graag aan tuinieren, lezen en tango.

Founder Women on Wings.
Director of operations Hill Innovation in justice.

Ellen Tacoma Vrije Hogeschool

Ellen tacoma