Per januari 2021 doceer ik het Lab Ecologie aan de studenten van het Liberal Arts Tussenjaar. Daarnaast schrijf ik als zelfstandig wetenschapsjournalist over duurzame ontwikkeling, klimaatverandering, het wereldvoedselvraagstuk, natuur en gedragsverandering. Ik doe dit voor opdrachtgevers als EOS Wetenschap, De Correspondent en Genoeg Magazine. Ik heb op diverse plekken gewerkt als coach en trainer met betrekking tot duurzame ontwikkeling en sociaal gedrag. Tijdens mijn Research MSc. verdiepte ik me in het pesticidegebruik voor veevoeder sojamonoculturen in Argentinië en het management van een vervuild kanaal in Chiang Mai, Thailand, waarlangs de armste bewoners van de stad zich hadden gevestigd. Ik ben sterk gedreven om anderen te inspireren om bij te dragen aan de duurzame transitie van onze samenleving.

Sustainable Development (Research MSc., Universiteit Utrecht),
Psychologie (BSc. Universiteit Utrecht) en
Journalistiek (BA., Hogeschool Utrecht).

Merel Deelder | Docent Ecologie

merel deelder