Nelleke Geel (1966) is sinds mei 2019 directeur en mede-eigenaar van Meridiaan Uitgevers. Bij deze kleine onafhankelijke uitgeverij verschenen o.a. in 2020 het langverwachte slotdeel van de Cromwell-trilogie De spiegel & het licht van “dame” Hilary Mantel en de veelgelezen romans van Nino Haratischwili. Mantel ontving de Booker Prize tweemaal, een unicum. Nelleke woont in Amsterdam. Ze was Vrije-Hogeschoolstudent van 1984-1985.

Naar aanleiding van het vijftigjarig bestaan van de Vrije Hogeschool hebben we een mooi en inzichtrijk interview met Nelleke gepubliceerd, dat te lezen is op ons platform “Vijftig jaar Dwarslopen”.

Spaanse Taal- en Letterkunde

• Momenteel uitgever en mede-eigenaar van het onafhankelijke Meridiaan Uitgevers

• Voorheen gewerkt voor grotere uitgeverijen zoals Prometheus, Sirene en later Signatuur

Nelleke Geel

nelleke geel

Ging ik voor een managementpositie met bijbehorend salaris, of bleef ik ‘dicht bij de boeken en auteurs’?

Elly Geelkerken