Hoi! Ik ben Elly en ben sinds vorige zomer gestopt met werken in een Buurtteam in Amsterdam Noord. Als ervaren opbouwwerker verleide ik wijkbewoners om hun ideeën in daden om te zetten, waardoor mensen zich gelukkiger voelen en elkaar beter weten te vinden. In oktober ben ik gestart met de Masterclass Levenskunst.

Voor het complete plaatje nog even: Ik ben getrouwd, woon in Hoorn en heb 1 zoon en 3 bonusdochters met inmiddels hele leuke kids die mij oma noemen.

Ik noem mijzelf een “laatbloeier”.  Als kind wilde ik heel graag sportlerares worden maar door allerlei oorzaken (begeleiding en stimulering) is dat nooit gelukt. Ik wist toen niet wat ik zou gaan doen, maar wel dat ik toen al de keus maakte voor een non-profit organisatie (Koninklijk Instituut voor de Tropen), waar ik 25 jaar heb gewerkt in diverse functies. Hier heb ik met name mijn liefde en interesse voor andere culturen opgedaan.

Rond mijn 40e levensjaar heb ik de HBO opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming gedaan en  daarmee in alle vormen van het Welzijnswerk terecht gekomen. Het voelde zo ontzettend goed om eindelijk deze keuze te hebben gemaakt met mijn “innerlijke kompas” (geleerd in de Masterclass Levenskunst).

Het welzijn van mensen zit in mijn DNA en zal ik ook niet meer los kunnen laten, ook al ben ik op dit moment niet meer werkzaam als zodanig. Van harte hoop ik dan ook iets te kunnen betekenen voor jou!

• Cultureel Maatschappelijke Vorming – Hogeschool van Amsterdam

In het kader van mijn beroepsontwikkeling heb ik diverse trainingen gevolg binnen het Sociaal Domein:

• Sociaal Succesvol Ondernemen – WelzijnNederland

• Beroepsontwikkeling – Sociaal Werk Nederland

• Stress Sensitief werken – Social Force Amsterdam

• Meldcode Huiselijk Geweld – BPSW School – Amsterdam

• Oplossingsgericht werken  – Solvitas Heemskerk

• Basis signaleren risico jongeren – Bureau Jeugdzorg Amsterdam

Elly Geelkerken Vrije Hogeschool

elly geelkerken

Het voelde zo ontzettend goed om eindelijk deze keuze te hebben gemaakt met mijn innerlijke kompas

Nelleke Geel