Hanke woont in Utrecht met partner Henne Arnolt en dochter Harte. Ze werkt op Hogeschool Utrecht als projectleider van een pre-bachelor voor aankomende studenten met een vluchtachtergrond en als senior onderzoeker in het Kenniscentrum Sociale Innovatie.

Op de Hogeschool van de Kunsten in Utrecht is ze lid van de examencommissie van het HKU-College en werkt ze regelmatig mee aan muzische onderzoeksprojecten van het lectoraat Kunst en Professionalisering (zie musework.nl). Ze werkte een aantal jaar geleden als studentenmentor op de Vrije Hogeschool.

Hanke doet duo promotie-onderzoek in de onderwijsfilosofie samen met Iko Doeland. Haar deel van het onderzoek gaat over het samen lezen van zg. ‘core-texts’ (literaire en filosofische teksten) in liberal arts onderwijs, bezien vanuit het belichaamde cognitie-paradigma.

Bacheloropleiding Fysiotherapie, Hogeschool Utrecht.
Master Arabisch en Islamstudie, Universiteit van Amsterdam.

Hanke Drop Vrije Hogeschool

hanke drop