Na mijn jeugd in Brabant ben ik economie gaan studeren in Maastricht. Mijn afstudeerrichting International Management gaf me de kans om andere talen en culturen te leren kennen en mijn blik te verbreden. Voor mijn eerste baan verhuisde ik naar Amsterdam waar ik vervolgens een kleine 20 jaar in de financiële wereld heb gewerkt. Achtereenvolgens bij banken, als consultant en werkzaam bij een investeringsfonds. Dit was een boeiende en leerzame tijd, waarin ik ook het geluk had om samen met mijn man een gezin op te bouwen met drie kinderen. In deze tijd ontwikkelde zich ook de wens om meer tijd te nemen voor mijn gezin en persoonlijke ontwikkeling en om meer maatschappelijk bezig te zijn. Ik verliet de financiële sector, heb bij ITIP een opleiding op het gebied van persoonlijk leiderschap gevolgd, een aantal maatschappelijk georiënteerde projecten gedaan en uiteindelijk de stap gemaakt naar een positie waarin ik verantwoordelijk was voor de bedrijfsvoering van een primair onderwijs stichting. Door persoonlijke omstandigheden was ik genoodzaakt hiermee te stoppen. Nu, een aantal jaar later, ben ik weer klaar om mijn pad verder te vervolgen, waarbij ik mijn kennis en ervaring wil inzetten om als positive changemaker bij te dragen aan de belangrijke thema’s die spelen in onze maatschappij.

Persoonlijk heb ik ervaren hoe belangrijk en waardevol het is om je eigen weg te vinden in de veelheid aan opleidings- en loopbaanmogelijkheden. De Vrije Hogeschool heeft hier een prachtig programma voor en ik ondersteun dat graag als lid van de Raad van Advies.

Maritha Werther Vrije Hogeschool

maritha werther