Na mijn jeugd in Limburg ben ik Economie gaan studeren in Amsterdam. Ik studeerde af met de hoofdvakken Marktbeleid en Marktonderzoek en Interne Organisatie en Arbeidsverhoudingen. Daarna heb ik vele banen vervuld in de commerciële sector. Eerst bij een reclamebureau, daarna in het vervoer (NS en Transavia) en sinds 1998 ben ik werkzaam geweest in de journalistiek. Eerst bij Trouw, daarna als uitgever van NRC en de Gelderlander. In diverse managementfuncties heb ik me beziggehouden met Communicatie, Marketing, PR en Merkmanagement. In veel gevallen was ik aanjager van innovatie en veranderingsprocessen. Als voorbeeld noem ik de transitie van een eenmalige dagelijkse papieren krant naar een 24/7 multimediale aanpak.

In mijn vrije tijd ben al vele jaren actief in de organisatie van de Zeister Muziekdagen, een Internationaal Kamermuziekfestival. Sinds twee jaar ben ik bestuurslid van de Internationale School van Wijsbegeerte in Leusden. Verder sport ik veel (tennis, schaatsen, golf), lees ik graag (literatuur, geschiedenis en filosofie) en bezoek ik veelvuldig musea en concerten. Tenslotte heb ik een echtgenote die werkzaam is als uitvaartbegeleider en twee zoons, waarvan er een ook in het verleden het Liberal Arts Tussenjaar heeft gedaan.

OPLEIDING & VAKGEBIED

Gymnasium B, Economie (UvA), reclame, omgaan met de pers, merkmanagement, de Juiste Maat (Leiderschap, persoonlijkheidsontwikkeling, spiritualiteit) en Franciscaans Leiderschap.

Stef Rietbergen Vrije Hogeschool

stef rietbergen