‘Your mind is like a parachute, it only functions when it is open’ Thomas Dewar

Mijn passie is een dialoog tussen jongeren met diverse culturele achtergronden over tijdseigen vragen in beweging te zetten. De adolescentie is de levensfase waarin jongeren bestaande ideeën aan de kant schuiven en de maatschappij vernieuwen en zo mogelijke ‘windows of opportunities’ schetsen. Het is van belang voor de cultuur dat deze creatieve, vernieuwende ideeën van jongeren gehoord en gezien worden.

Als coördinator en artistiek leider geef ik medevorm aan het curriculum van het Liberal Arts Tussenjaar gebaseerd op de visie van de Vrije Hogeschool. Mijn werk is een uitdagend leerlandschap neerzetten met een inspirerend team, waarin het onderwijs verbonden is met actuele maatschappelijke vraagstukken.

Ik heb een master in de culturele antropologie en ben ruim 10 jaar werkzaam geweest als danser/ theatermaker. Vanuit mijn expertise op het gebied van dans/theater, culturele antropologie en onderwijs werk ik interdisciplinair om maatschappelijke vraagstukken zichtbaar te maken in de samenleving.

Naast de coördinatie geef ik laboratories op het gebied van de culturele antropologie en ben ik coach in het Liberal Arts Tussenjaar. Zo blijf ik direct verbonden met de tijdseigen vragen van de studenten.

UvA Master culturele antropologie, gebied: theater, performance, migratie, identiteit en belonging.
Body Weather Laboratory Amsterdam, Instant composition, dansimprovisatie.

Etrona van der Heijden

Coördinator, coach en docent Liberal Arts Tussenjaar