Sanne Spil Vrije Hogeschool

Sanne roeffel-spil

Er kwam een moment in mijn leven waarbij ik niet meer van buiten naar binnen, maar van binnen naar buiten wilde leven. Wat wil ik? Wat vind ik belangrijk? Welke organisatie past daarbij? Voor mij is het altijd belangrijk om de mens centraal te stellen; te zien en te luisteren naar zijn of haar behoefte. Leren en ontwikkelen is een proces waarbij ook emoties, waarden en wensen van de mens een onderdeel vormen. Vanuit die visie ben ik bij de Vrije Hogeschool gekomen. De VH zet niet alleen de mens centraal, ze heeft ook een brede visie op leren.

Zelfkennis is een voorwaarde om keuzes te maken: de keuze voor een studie, de keuze voor ander werk of om even helemaal niets te doen. Vanuit biografisch coachen help ik graag mensen in hun ontwikkeling. Biografie is een levensverhaal. Kijken naar je eigen levensverhaal helpt je om patronen, de rode draad of thema’s in je leven te herkennen. Het helpt je ook om stil te staan bij jezelf; wie ben ik en wat vind ik belangrijk?

Het biografisch coachen verbind ik tevens met mijn achtergrond in de pedagogiek, didactiek en onderwijskunde. In mijn rugzak zit het werken met docenten. Ik ben tevens mede-auteur van het boek: Pedagogische tact, hoe dan? Waarbij het kennen van je eigen biografie, je helpt om je bewust te zijn van je eigen pedagogische handelen.

• Bachelor Sociologie; cultuur en onderwijs, Universiteit van Amsterdam.

• Master Onderwijskunde, Universiteit van Amsterdam.

• The art and craft of facilitating learning spaces – Kaospilots, Aarhus, Denemarken.

• Coördinator levenshouding in het onderwijs, Levanimo.

• Biografisch coachen, instituut voor biografiek.

• Begeleiding met tekeningen, SPSO.

Coach en docent biografiek

Godelieve Ceelen Hoofd Bedrijfsbureau